Wykład z cyklu Bydgoskiej Akademii Sztuki.
W historii sztuki wielu artystów wyprzedzało swoje epoki. Igor Mitoraj natomiast z premedytacją nawiązywał do epoki całkowicie od niego odległej zarówno w sensie mentalnym jak i chronologicznym. Jego monumentalne rzeźby nawiązują do sztuki antycznej swoją formą i zadają podstawowe pytania o kondycję człowieka. Starał się w swoich rzeźbach przekazać najpiękniejsze ideały artystów starożytnych zamknięte w platońskiej triadzie prawdy, dobra i piękna. Czy artysta ten jest wystarczająco znany polskiej publiczności? Jakie są jego najważniejsze dzieła? Z jakimi antycznymi dziełami znajdujemy analogie? Odpowiedź na te i wiele innych pytań zostanie zaprezentowana podczas kolejnego z wykładów z cyklu Bydgoskiej Akademii Sztuki.

Tomasz Sińczak – doktorant na Wydziale Nauk Historycznych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, absolwent historii i historii sztuki. Specjalizuje się w historii politycznej i historii kultury Bliskiego Wschodu w okresie między narodzinami Chrystusa a powstanie Islamu. Miłośnik sztuki rzymskiej i bizantyjskiej. Autor monografii „Wojny Cesarstwa Rzymskiego z Iranem Sasanidów w latach 226 – 363”. Współautor dwóch tomów „Res militaris. Studiów nad wojskowością antyczną.” Członek redakcji czasopisma „Starożytności” i recenzent portalu historia.org.pl.

Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności".