Zapraszamy na otwarcie wystawy zbiorowej zorganizowanej w ramach 7 FONOMO Music & Film Festival 2018. Wystawę można oglądać do 4 listopada 2018 roku.

Wernisaż 25 października, godz. 18.00

Swoje prace zaprezentują:

Anna Zaradny (PL) – video „Theurgy Two”

Adam Basanta (CA) – instalacja „Kurtyna”

Matěj Frank (CZ) – instalacja “Monolog”

The Kissinger Twins (PL) – VR „Lucidreams”

Martyna Kielesińska (PL) – video

Po wernisażu zapraszamy na dwa koncerty

19:00 – Anna Zaradny (PL) – koncert

20:00 – Visible Cloaks (US) – koncert

Galeria Miejska bwa jest partnerem 7 FONOMO Music & Film Festival 2018.

 

Anna Zaradny – artystka sztuk wizualnych i sound artu, kompozytorka, improwizatorka, instrumentalistka, współzałożycielka wytwórni i festiwalu Musica Genera.
Jako kompozytorka i instrumentalistka Zaradny porusza się w szerokim spektrum od akustycznej muzyki improwizowanej, o minimalistycznym współczesnym idiomie, do złożonej strukturalnie i kompozycyjnie całkowicie elektronicznej, eksperymentalnej formy. Prace o charakterze wizualnym Zaradny tworzy w formie instalacji, obiektu, fotografii i video.
W swoich pracach artystka posługuje się środkami abstrakcji, mikroobiektami dźwiękowymi i architektonicznymi, światłem i przestrzenią. Wszystkie prace cechuje wieloznaczność koncepcji i relacji pomiędzy ideami, a medium formy.
Film „Theurgy Two” stanowi kolejną formę zapisu performansu artystki, pierwotnie zrealizowanego podczas pracy nad albumem „Go Go Theurgy”, następnie wykonanego w ramach jej wystawy „Rondo znaczy koło”. Trawestujące konwencję popowych teledysków i podejmujące dialog z muzyką eksperymentalną wideo przedstawia Zaradny w trakcie procesualnego rytuału: stojąca w czarnej przestrzeni artystka tworzy wokół siebie rysunek kredą, wpisując swoje ciało w kształt koła. Powtarzalną choreografię – zapis ruchu w czasie i przestrzeni – potęguje intensywne brzmienie syntezatorów analogowych. Wzniosły charakter samego utworu muzycznego odarty jest jednak z rzewnego patosu i melodramatycznej afektacji. Doświadczenie monumentalnych i abstrakcyjnych mas dźwiękowych w przestrzeni i w obrazie filmowym przekształca „Theurgy Two” w jednolitą strukturę formalną i znaczeniową o silnym ładunku emocjonalnym i energetycznym.
www.annazaradny.net
www.soundcloud.com/annazaradny
www.annazaradny.bandcamp.com

Prace Adama Basanty stanowią analizę wykorzystania technologii, która polega na aktywnych, fascynujących, multisensorycznych prezentacjach postrzeganych poprzez mnogość ludzkich, materialnych i cyfrowych doświadczeń.
Jego prace zdobyły kilkanaście międzynarodowych nagród, m.in. Japan Media Arts Prize (2016) i Aesthetica Art Prize (2017). W roku 2018 Basanta znalazł się na liście nominowanych do nagrody Sobey Art Award. Obecnie jest reprezentowany przez Ellephant Gallery z siedzibą w Montrealu.
www.adambasanta.com
Kurtyna
Wszechobecne białe słuchawki douszne tworzą wnętrze dźwiękowe pozwalające na odseparowanie się od świata zewnętrznego. W zindywidualizowanej w ten sposób bańce dźwiękowej słuchawki spełniają rolę wywieszki z napisem „Nie przeszkadzać”.
Kurtyna nawiązuje do tej koncepcji poprzez utworzenie trzymetrowej „kurtyny” dzielącej przestrzeń galerii wizualnie, jak też brzmieniowo. Wzorce szumu białego – dźwięku maskującego odgłosy otoczenia, często używanego w urządzeniach ułatwiających zasypianie – przemykają po kurtynie. Mimo syntetycznych technik produkcyjnych, masa dźwiękowa wywołuje organiczne wspomnienia fal, wiatru, deszczu i owadów.
Kurtyna powstała dzięki wsparciu Kanadyjskiej Rady Sztuk Pięknych i Fundacji Agosto.

Matěj Frank jest artystą wizualnym mieszkającym i pracującym we Wrocławiu i Opawie (CZ). W swojej twórczości zajmuje się zagadnieniem przestrzeni w relacji z czasem, ruchem, ciałem i dźwiękiem. Interesuje go nawarstwianie, nieczytelność i przypadek, przy jednoczesnym zachowaniu prostoty formy i/lub procesu. Skupia się na zjawiskach podstawowych, rozwijając je z właściwą sobie wrażliwością oraz odtwarzając i przedstawiając je z własnej perspektywy. Inspiracje czerpie z najbliższego otoczenia i zachodzących w nim zmian. Wykorzystuje różne media: performance, rysunek, dźwięk, ale punktem wyjścia jego działalności jest rzeźba. Brał udział w wielu międzynarodowych projektach i wystawach. W ramach stowarzyszenia Bludný kámen, Frank zajmuje się także promocją sztuki współczesnej. Obecnie uczy rzeźby na ASP we Wrocławiu.
Monolog jest przyrządem do słuchania „małych”, pomijanych dźwięków naszego otoczenia. Szeroki pejzaż dźwiękowy jest koncentrowany do jednego punktu i daje możliwość wsłuchania się w szczegóły otaczającej nas przestrzeni. Prosty kształt stożka służący do nagłaśniania był w przeszłości używany w malej skali jako trąbka do słuchania dla niedosłyszących, natomiast w skali powiększonej służył on jako „acoustic locator” do odnajdowania przylatujących samolotów w epoce przedradarowej. Podczas wystawy skupiającej się na dźwięku w różnych postaciach, odbiorcy będą mogli wejść z rzeźbą w interakcje i obracając obiektem zyskają możliwość poruszania się przez pejzaż dźwiękowy wraz z wyborem interesującego obszaru do słuchania.
www.matejfrank.wixsite.com/matej-frank

Dawid Marcinkowski i Katarzyna Kifert, czyli The Kissinger Twins, to duet reżyserski łączący w swoich pracach film i technologie. Są autorami m.in. pierwszego polskiego wideoklipu Smolika „Attitude” (2002), filmu interaktywnego „Sufferosa” (2010) oraz filmów i projektów interaktywnych zrealizowanych m.in. dla Samsunga, Expedii, Philipsa, Hondy czy Channel4. Ich prace były prezentowane na SXSW Interactive, Vancouver IFF, Reykjavik IFF, onedotzero, YouTube Day Singapore, Institute of Contemporary Arts London czy NYU The Tisch School of Arts.
„Lucidreams” to projekt zrealizowany w stylu filmowej rzeczywistości wirtualnej, któremu towarzyszy seria fotografii przedstawiających punkt przecięcia snów i zmysłów.
Pierwsza część nosi tytuł „Rozkojarzenie”. W ramach tego doświadczenia odbiorca udaje się w podróż, podczas której zanurza się w krystalicznie czystej rzece. Początek stanowi medytacyjny komentarz wygłoszony przez osobistego asystenta przypisanego widzowi, po czym niespodziewanie pojawia się uwodzicielska piękność. Ta filmowa seria ma na celu wprowadzenie ekscytującej atmosfery – czegoś, co można nazwać „poetycką rzeczywistością wirtualną”.
www.kissingertwins.com

Martyna Kielesińska – Urodzona w 1991 roku w Kielcach artystka wizualna. Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie na Wydziale Malarstwa. Studiowała również na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie oraz na Uniwersytecie Sztuki w Berlinie, w Klasie Hito Steyerl. Zajmuje się głównie sztuką wideo i instalacjami. W swoich kolażowych pracach eksperymentuje z nastrojem, montując ze sobą znalezione obrazy i dźwięki. Mieszka i pracuje w Krakowie.
www.martynakielesinska.tumblr.com

Visible Cloaks – Duet pochodzący z Portland w amerykańskim stanie Oregon, który tworzą Spencer Doran i Ryan Carlile, to działający na zasadzie open source (korzystania z „otwartych źródeł”) zespół muzyczny znany pod nazwą Visible Cloaks.
Na swoim debiutanckim albumie „Reassemblage” Doran i Carlile wykorzystali szereg pochodzących z różnych krajów wirtualnych instrumentów, promując w ten sposób ideę pan-globalizmu poprzez cyfrową symulację, przy użyciu tonów i barw, które łączą się w żywą, oddychającą tkankę wrażeń sensorycznych. Pod wpływem produkcji wytwórni Fourth World znanej z wydawnictw japońskiego ambientu i popu lat 80. (zgłębianej przez Spencera na zawierającej jego błyskotliwe remiksy płycie „Fairlights, Mallets and Bamboo”), kamienia milowego wśród muzycznych inspiracji z całego świata, Visible Cloaks filtrują i tworzą materiał źródłowy niezbędny do tego, by znów stać się młodym. Duet często oddziela elementy tonalne od ich specyfiki lub losowo dobiera melodie, co sprawia, że stają się poruszające i przejrzyste. Stanowią one niezbędne wzorce, wzmacniając świadomość doświadczenia. Właśnie wtedy język muzyczny „Reassemblage” znajduje nieograniczony rezonans, wskazując drogę do nieznanej rzeczywistości.
Wszystkie wspomniane elementy tworzą na żywo wszechogarniającą multisensoryczną ucztę, a idealnie dopasowana estetyka wizualna autorstwa Brenny Murphy, artystki zajmującej się prezentacjami i instalacjami cyfrowymi, poszerza poszukiwania globalnej przestrzeni myślowej obecnej na albumie, tworząc wizualną, intuicyjną rzeczywistość.
www.soundcloud.com/visiblec

Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności".