Léann Herlihy, a wolf in sheep's clothing, photo. Jordan Hutchings. Courtesy of Léann Herlihy

SHOW ME SOME LOVE
Tegoroczna edycja Nocy Performance czerpie soki z napotkanego w internecie listu przypisywanego Albertowi Einsteinowi o zwróceniu uwagi na miłość i o tym, by w czasach kryzysu ludzkości odżywiać się tym właśnie rodzajem energii.
Pokazać miłość – z takim działaniem spotkają się świadkowie performensów, przeprowadzonych przez: Grzegorza Bożka, Michała Górczyńskiego, Léann Herlihy.

Grzegorz Bożek – urodzony w 1988 r. w Owczarni na Lubelszczyźnie. Mieszka na poznańskim Łazarzu. Rok pomiędzy 2008 – 2009 spędził w Lublinie na Wydziale Artystycznym UMCS. Studia ukończył w 2015 roku na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu. Praktykuje z poezją poruszając się w obszarze malarstwa, tekstu, performance, słuchowiska. W wizualnych i werbalnych zdarzeniach opowiada o osobistym doświadczeniu sytuacji peryferyjnych, dziejących się w międzyczasie, w cieniu wydarzeń politycznych i kulturowych. Równolegle od 2010 roku prowadzi dokumentalne notatki filmowe. Stażysta programu Historia Mówiona w Lublinie.

Léann Herlihy to zajmująca się performance artystka z Irlandii. Jej działania skupiają się na przecięciu niewidzialnych struktur władzy, komentują pozycję kobiecego ciała jako punktu ogniskowego stłumionych historii i politycznych pragnień. Spektakle Herlihy są surowe, ponieważ ogranicza swoje gesty do czystego instynktu cielesnego i improwizacji. Odzież w jej twórczości jest raczej obiektem niż uświęconym kostiumem – jednocześnie ukrywającym i demaskującym artystkę performance. Enigmatyczna w formie, często akcentuje te obiekty w odniesieniu do swojego ciała, badając ich historię, gdy przesiewa ich wielokrotne odczyty. Użycie wytrwałości w praktyce Herlihy podkreśla przesadne wydłużanie się czasu, a całość potęguje symbiotyczna relacja z widzem, gdzie sam akt ciągłej obserwacji sam w sobie staje się zrytualizowanym zachowaniem.
Léann Herlihy ukończyła z wyróżnieniem studia w zakresie rzeźby i świadomości przestrzennej na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu w 2016 roku. Występowała zarówno w kraju, jak i za granicą, m.in. w Irlandii, Wielkiej Brytanii, Islandii, Norwegii, Niemczech, Polsce i na Słowacji, a jej twórczość jest obserwowana i oceniana również w USA.
W 2017 roku otrzymała nagrodę Travel and Training Award przyznawaną przez organizację Arts Council of Ireland, a także Travel Award oraz SIAP (Program Pomocy dla Artystów) przyznawany przez organizację Arts Council of Northern Ireland.
www.leannherlihy.com

Michał Górczyński (ur. 1977) – klarnecista, kompozytor, pedagog muzyczny. Jest absolwentem warszawskiej Akademii Muzycznej im. F. Chopina. Od 1998 roku zajmuje się komponowaniem muzyki na różne składy instrumentalne („Zróżnicowanie” dwa fagoty i klarnet, „Rondo a la krakowiak” na wrzeszczącego pianistę i klarnet basowy, „Malowanie” na dwa klarnety, fagot, kontrabas, cykle utworów inspirowane językami świata na skrzypce, klarnet i wiolonczelę) oraz muzyki do teatru (około 25 spektakli dla teatrów dramatycznych i lalkowych). Czynnie zajmuje się improwizacją i interpretacją muzyki współczesnej. Występował jako solista z takimi zespołami jak: de Ereprijs, Kwartet Śląski, Filharmonia Podlaska, Filharmonia Szczecińska. Uczestniczył w Międzynarodowych Kursach Muzyki Współczesnej w Darmstadt gdzie prezentował swoje autorskie techniki wykonawcze na klarnecie basowym.
Jest twórcą instalacji, tekstów teoretycznych na temat autorskich teorii, audycji radiowych oraz filmów undergroundowych.
Od 2002 roku współtworzy zespół „Kwartludium” specjalizujący się w wykonywaniu muzyki współczesnej. Od 2008 roku pracuje nad poszerzaniem możliwości brzmieniowych klarnetu basowego, inspirując się beat boxem i współpracując z jednym z najlepszych polskich beat boxerów „Tik Takiem” Patrykiem Matelą.
Stypendysta Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu tworzenia alternatywnych podręczników edukacyjnych. Od 2013 roku realizuje projekt „muzyka do języków”, tworząc autorską muzykę do języka jidysz (wydana płyta w Multikulti records), do poezji japońskiej (premiera płyty w 2015 roku dla Fortune records), poezji perskiej Jalaluddina Rumiego (premiera płyty w roku 2016), poezji indonezyjskiej wraz z Warszawską Grupą Gamelanową i Sahnilem Arifem Farobiansah (2018).

Kuratorka: Danka Milewska
23.06.2018, godz. 18.00
ul. Gdańska 20

Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności".